مصاحبه آرشیو خبر ها
الگری جزو خوشبخت‌ترین مربیان حال حاضر جهان است

الگری جزو خوشبخت‌ترین مربیان حال حاضر جهان است

یوونتوس در ابتدای هر فصل در كنار آماده‌سازی برای رقابت‌های سری A، یكی از اصلی‌ترین هدف‌گذاری‌هایش را بر موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا قرار می‌دهد. این سیاست در تابستان امسال نیز با قدرت مضاف‌تری پیگیری شده است. جذب بازیكنی كه با همراهی مسی در یك دهه گذشته، یكی از بهترین بازیكنان دنیا بوده‌، دورخیزی صریح برای فتح اروپا معنا می‌شود.

 

صحبت های بالا، بخشی از مصاحبه ی خواندنی مارك یولیانو مدافع سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس در سالهای 1996 تا 2005 در گفتگو با numero‐diez.com می باشد.

 

با اضافه شدن رونالدو و بازگشت بونوچی و حفظ ستاره‌های قبلی، یوونتوس دیگر چیزی كم ندارد و تبدیل به یكی از بهترین‌های اروپا شده است. یووه با این ابزارها و DNA برنده بودنش می‌تواند به هدفی كه می‌خواهد برسد. در عین حال، حضور تیم‌های بزرگی همچون بارسلونا، رئال‌مادرید، بایرن‌مونیخ، منچسترسیتی و لیورپول باعث می‌شود كه قدرت پیش‌بینی قاطعانه برای رسیدن به فینال كمی دشوار و مرز پیروزی و شكست باریك‌تر از همیشه شود اما یووه توانایی چالش با این بزرگان را دارد.

 

او افزود:

 

یوونتوس یك قدرت بین‌المللی در دنیای فوتبال است. خرید رونالدو در تابستان، جذب هیگواین در فصل گذشته و حفظ پیانیچ در تركیب تیم نمونه‌های برای اثبات توانایی‌های بالای بانوی پیر در معادلات فوتبالی امروز جهان است. عملیات پیچیده و بزرگ ماروتا و پاراتیچی نتیجه‌ای جذاب و باورنكردنی برای یوونتوس داشته است؛ نتیجه‌ای كه نه فقط برای یوونتوس بلكه برای فوتبال ایتالیا خوب خواهد بود. بانوی پیر با بازیكنانی كه در اختیار دارد در واقع دو تركیب كامل و خوب را در اختیار دارد؛ تركیبی كه به ناچار یازده نفر آن در زمین و یازده نفر آن روی نیمكت می‌نشینند.

 

الگری:

 

الگری با داشتن چنین بازیكنان بزرگی در بخش هجومی تیم، جزو خوشبخت‌ترین مربیان حال حاضر جهان است. او ابزار كافی برای بهترین چیدمان در خط حمله را دارد؛ دیبالا كه باید با بازگشت به فرم همیشگی‌اش هم به تیم و هم به خودش بهترین كمك را كند؛ كاستا كه بازیكنی مهم در تمامی نقش‌هایی است كه به او محول می‌شود؛ مانژو كه یك تمام كننده قوی و مكملی موثر برای رونالدو است؛ برنادسكی كه سلاحی آماده و جوان برای كمك به تیم است و كریستیانو رونالدو به عنوان ستاره بی‌بدیل دنیای فوتبال.

 

وی ادامه داد:

 

در فوتبال مدرن، هافبك‌ها به خاط ویژگی‌های پستی كه در آن بازی می‌كنند بیش از بازیكنانِ سایر خطوط در زمین حركت می‌‎كنند و موقعیت‌شان نیز مدام تغییر می‌كند. با بازیكنی مثل بونوچی كه توانایی فراوانی در شروع‌ مجدد و بازیسازی از خط دفاع دارد، پیانیچ كه تنها به وظایف ذاتی‌اش در مركز میدان بسنده نمی‌كند، و با سخت‌كوشی‌های ماتوئیدی و خدیرا و امكان استفاده بالقوه از امره جان و بنتانكور نباید نگرانی چندانی در این بخش داشت.

 

بونوچی:

 

در خط دفاعی نیز بازگشت بونوچی و درس‌های بزرگی كه او از اتفاقات گذشته گرفته به شدت به كار یووه خواهد آمد. در كنار اینها ژائو كانسلو نیز خریدی بزرگ و مهم برای یوونتوس محسوب می‌شود. حضور او و الكس ساندرو در دو سمت خط دفاعی یوونتوس تركیب بی‌نظیری را در این بخش برای یووه می‌سازد.

 

وی افزود:

 

در مورد عملكرد الگری نباید زود قضاوت كنیم. او كارهای باورنكردنی و بزرگی را در یوونتوس انجام داده است. او به خوبی می‌داند كعه با خریدهای جدید، باشگاه و طرفداران تنها به اسكودتو اكتفا نخواهند كرد و امید بسیاری به جام قهرمانی لیگ قهرمانان دارند. طرفداران باید همچنان به او اعتماد كنند و دستاوردهایش در یووه را فراموش نكنند. مربیان ایتالیایی جزو بهترین‌ها هستند و ایده‌های بسیار خوبی دارند؛ ایده‌هایی كه بسیاری از مربیان در نقاط مختلف دنیا از آنها استفاده می‌كنند. مربیان زیادی در دنیا آرزوی داشتن تیمی با بازیكنان فعلی یوونتوس را دارند؛ من معتقدم یووه رویای بسیاری از مربیان بزرگ دنیاست. من نیز از این قاعده مستثنی نیستم؛ من از زمانی كه متولد شدم یك یوونتوسی بودم و همیشه نیز یك یوونتوسی خواهم ماند. نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد اما شاید روزی به نیمكت بیانكونری رسیدم. باید به ایده‌ها و توانایی‌هایم باور داشته باشم و آنها را ارتقاء و امیدم را از دست ندهم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: